محمد رمضان يكشف عن عمله الجديد مع محمد سامي في 2024

ذات مصر

كشف الفنان محمد رمضان أعماله الفنية وتحضيراته للفترة المقبلة، بعد النجاح الكبير الذي حققه في مسلسل جعفر العمدة.

وقال محمد رمضان خلال لقائه مع  الفنانة والإعلامية إسعاد يونس: عندي فيلم ع الزيرو في عيد الأضحى، وعندي حفلات غنائية وديو غنائي مع المغني فيوتشر، وشغالين حاليًا على فكرة مسلسل رمضان 2024 هيكون من تأليف وإخراج محمد سامي أيضًا.

محمد رمضان: المغني شعبيته عشرة أضعاف الممثل

وكشف الفنان محمد رمضان عن سبب اتجاهه للغناء، مشيرًا إلى أن المغني شعبيته عشرة أضعاف الممثل.

وأضاف محمد رمضان: “في البداية كان غنوة في إعلان نجحت وعجبت جمهوري، فجمهوري كأنه شاور لي إنه عاوز من ده تاني فبدأت أدرس إيه يتماشى مع طبيعة صوتي وإيه نوع الكلمات اللي تتلاءم معايا، وأنا مستفيد إيه كمحمد رمضان من تجربة الغناء فلقيت أن المغني شعبيته 10 أضعاف الممثل”.

المغني أقرب للجمهور من الممثل

وأوضح محمد رمضان: “طول عمرنا بنضرب المثل بجنازة أم كلثوم وجنازة عبد الحليم لأن المغني أقرب للجمهور من الممثل، لأنك علشان تشوف الممثل لازم توفر لي شاشة أو تروح مشوار في المسرح لكن المغني بيوصل للناس في العربية والجيم والشارع وممكن الجمهور يدندن الأغنية وهو بياخد شاور”.

 وتابع: “أنا عاشق لجمهوري وعاوز أوصل لهم، فلقيت أن الغناء حاجة عظيمة وأنا ما أخترتش الجمهور اللي قال لي حبيتك في ده وفي فرحي ونجاحي والمغني بيرتبط بمناسبات أكتر من الممثل، فبدأت آخذ خطوات.. وعلشان يكون في استمرارية لازم يكون فيه تجديد فعملت نمبر وان ومافيا وانساي ويا حبيبي”.