مرتضى منصور: فوجئنا بجول الأهلي في الوداد.. وكويس إن الزمالك عايش

ذات مصر

فوجئنا بجول الأهلي في الوداد وعارفين كويس مين اللي جابه.

تم رفض ثلاث مبادرات لرفع الحجز عن أموال النادي وأنا الرئيس التاريخي للزمالك

خدت 13 بطولة في شهر واتحبست رجعت لقيت النادي زيرو وكويس إن نادي الزمالك عايش

سيف جعفر سيجدد عقده غدا وأنتهاء أزمة سيف الجزيري وحمزة المثلوثي وجاري التعاقد مع نجم كرة سلة كبير

 

أعلن مرتضى منصور عن قيامه بعمل تلات مبادرات لرفع الحجز عن أموال نادي الزمالك: الاولى مع وزير المالية  والتانية مع الاتحاد لجدولة الديون المستحقة على النادي.. والتالتة مع ممدوح عباس رئيس نادي الزمالك الأسبق لكنها جميعها باءت بالفشل ..

 وأقسم رئيس الزمالك المقال بحكم قضائي في مؤتمر صحفي له بالنادي أن ممدوح عباس أخذ مستحقاته أكتر من مرة وأتهمه بأنه "عامل دولة" داخل الدولة هو وابنه وأضاف قائلا: هنا فى الزمالك الشرف والأمانة مخدناش 228 مليون جنيه وحطناهم فى جيوبنا..

وأكد مرتضى أن حمامات السباحة في النادي بها بكتريا ولا توجد أموال لشراء كلور نظرا للحجز على مئة مليون جنيه من أموال النادي من قبل ممدوح عباس..

كشف منصور أن اللاعب سيف جعفر سيوقع على تجديد عقده مع الزمالك غدا وأنتهاء أزمة عقد سيف الجزيري .. كما انتهى عقد حمزة المثلوثي مع الزمالك وجاري التعاقد مع نجم كرة سلة كبير مؤكدا ان هناك مأجورين يهدمون في الزمالك..

 

: وتساءل مرتضى قائلا: حد شاف جول الأهلي في الوداد ! احنا فوجئنا بالجول وعارفين كويس مين اللي جابه مضيفا "احنا نادى الوطنية والكرامة ومش هسمح لأى حد يهين جيش بلدي"

: وكشف رئيس نادي الزمالك المقال عن عقد جمعية عمومية يوم الجمعة الموافق 11 أغسطس المقبل غير عادية لمناقشة اللائحة الخاصة بالنادي، وجمعية عمومية عادية لاعتماد الميزانية وجمعية عمومية لإجراء الانتخابات على المقاعد الشاغرة في المجلس

وأكد أن مجلس الزمالك اختاره رئيسا للجنة العليا للاشتراكات والعضويات، وله صلاحيات باتخاذ القرارات دون الرجوع للمجلس

وقال مرتضى منصورفي مؤتمره الصحفي إن أطهر الطاهر هو السبب في وصول الأهلي لنهائي دوري أبطال أفريقيا بعد إهداره ركلة جزاء أمام صنداونز، وأنه في الوقت المناسب سيقدم طلبا جديدا بايقاف كهربا

وحول خروج الزمالك مبكرا من مشاركاته الافريقية قال "خسرنا إفريقيا عشان اللاعيبة وصلها الصبح يوم ماتش الترجي إن رئيس النادي اتحبس .. متعملش مقارنة مع الأهلي اللي رئيسه مبيتحبسش ولا بيتعزل ولا بيتجمد ولا بيتحل.. ده كويس إن نادي الزمالك عايش خدت 13 بطولة في شهر رجعت لقيت النادي زيرو"

: وأكد مرتضى أنه سيقدم شكوى لوقف كهربا في الوقت المناسب .. وليس كل ما يعرف يقال داعيا أي لاعب لا تعجبه ظروف الزمالك ويشتكي إلى ترك النادي

واختتم مرتضى منصور قائلا: انا اللي عملت النادي وانا الرئيس التاريخي للزمالك، لازم الكل يعرف انه كان خرابة قبلي.