مي كساب: رامز جلال لو طلبني هروحله.. وبقيت نجمة صف أول بعد "جعفر العمدة"

ذات مصر

كشفت الفنانة مي كساب رأيها في برنامج رامز جلال الذي يقدمه كل عام في شهر رمضان، مشيرة إلى أنها تحبه ولكن تلوم عليه في هزاره مع زملائه والتنمر عليهم.

وقالت مي كساب في لقاء تلفزيوني: “كلنا معاه بازدواجية في الرأي، يعني أنا بحب إيفهاته لأنه بيقول حاجات بتقتلني ضحك، وولادي بيحبوه وبيقولوا لي كلميه، لكن بلوم عليه في هزاره الأوفر على زملائه مش بحب اتحط في الموقف ده أني مثلا يقول كلام يضايق ولادي أو يحرجهم حتى لو الفلوس كتير هكون مضايقة”.

وأضافت مي كساب: “لو طلبني في برنامجه هروح طبعًا ولكن بشروط أنه بلاش بتنمر عليا ويتجاوز حدوده معايا”.

مي كساب: بعد جعفر العمدة بقيت نجمة صف أول 

وذكرت أنه بعد نجاحها في مسلسل جعفر العمدة مع الفنان محمد رمضان، أصبحت نجمة صف أول وسترفع أجرها في الأعمال المقبلة، مكملة: “بعد جعفر العمدة بقيت نجمة صف أول والسنة الجاية هعلي أجري طبعًا، وزيادة الأجر بيكون بمقاييس كل ما تنجحي أكتر وتحققي خطوة الأجر بيزيد أمال بنشتغل ليه".

وحول إذا ما طلبها محمد سامي بنفس أجرها هذا العام في السنة المقبلة قالت: هو مش هيعمل كده لأنه حقاني جدًا ودايمًا بيقف مع الحق وبيقف مع الناس اللي بيحبهم جدًا، وعلشان خاطر محمد سامي أعمل أي حاجة.

ومن ناحية أخرى، نفت مي كساب وجود خلاف بين زينة والمخرج محمد سامي أو بطلات المسلسل، مردفةً: “مش حقيقي كل الكلام ده شائعات ما حصلش خناقة مع محمد سامي ولا مع البطلات”.

مسلسل جعفر العمدة 

وحققت مي كساب نجاحًا كبيرً بدورها في مسلسل جعفر العمدة، إذ تقدم دور ثريا إحدى زوجات جعفر الذي يجسده محمد رمضان، ويشارك في المسلسل أيضًا مجموعة كبيرة من الفنانين منهم: هالة صدقي، منة فضالي، زينة، إيمان العاصي، أحمد فهيم، جوري بكر، أحمد داش، مديحة البكري، وعدد آخر كبير من الممثلين والعمل من إخراج محمد سامي.