أحمد فهمي: بيراميدز لم يضف أي شيء للكرة المصرية غير الاحتقان

ذات مصر

كشف الفنان أحمد فهمي عن رأيه في نادي بيراميدز، مشيرًا إلى أنه نادٍ لم يضف أي شيء للكرة المصرية، رغم حجم الاستثمارات فيه. 

وقال أحمد فهمي في تصريحات صحفية: «فيه أندية مش بحبها زي بيراميدز رغم إن لاعيبة بيراميدز نصهم أصحابي ولكن مش شايفه استثمار ناجح ولا شايفه كيان مهم ولا شايفه أضاف أي حاجة للكرة المصرية غير احتقان.. دي وجهة نظري».

أحمد فهمي: نادي بيراميدز معملش حاجة بالمليارات اللي عنده

وأضاف: «مش عشان قدام كاميرا أنا عملت خناقات أكبر من كده.. الزمالك نادي أضاف للكرة المصرية كتير.. نادي في أفريقيا له صولات وجولات.. ولما أكسبك ما أكيد هحفل عليك لأنك أهلاوي وأنا زملكاوي.. وبنضحك كلنا وفي الآخر الدنيا لطيفة».

استكمل فهمي حديثه: «نادي بيراميدز من الأول مسبب احتقان.. يعني لما تيجي تشوف مسيرة فيوتشر هو نادي أخد بطولة وتاني دوري وفرقة ماشية بشكل كويس أوي.. لكن أنت مثلًا عندك مليارات ومعملتوش حاجة في حين إن حرس الحدود وإنبي وطلائع الجيش خدوا بطولات بأقل من 10 % من الإمكانيات دى».

واختتم حديثه قائلًا: «أنا لما باجي أتكلم في موضوع بيراميدز بتكلم فيه بجد.. ولكن لو اتكلمت في حاجة زي دي على الزمالك فـ ده أكيد هزار لأن الزمالك تاريخ كبير.. بس هفضل أهزر وأنتو هتفضلوا تهزروا علينا عادي يعني».